Beste mensen aan het thuisfront - Reisverslag uit Kunming, China van yoeri samwel - WaarBenJij.nu Beste mensen aan het thuisfront - Reisverslag uit Kunming, China van yoeri samwel - WaarBenJij.nu

Beste mensen aan het thuisfront

Door: yoeri

Blijf op de hoogte en volg yoeri

04 Mei 2012 | China, Kunming

Zoals beloofd met intervallen korte updates uit het verre Oosten. Waar het altijd druk is qua mensen werk en activiteiten.

Zoals reeds eerder vermeld in mijn reisverslagen ben ik veel aan het werk of werk of bezig met werk gerelateerde activiteiten. Daardoor zal het ook wel opvallen dat veel van de verhalen die ik vertel werk gerelateerd zijn.

Zoals reeds eerder vermeld in mijn reisblog heb ik een nieuwe verkoop assistent. Die nu van bijna ontslagen zichzelf heeft ontwikkeld als zijnde een geweldige verkoper. Ze is onwijs vrolijk en doet erg haar best. Dit was achteraf echt een goede beslissing om haar te helpen en niet te ontslaan.

Een tijdje geleden sliep ik in Yl Iang in het hotel waar ik regelmatig overblijf doordeweeks. Ingechecked alles goed en normaal. Wordt ik drie uur in de nacht uit mijn bed gehaald door een Chinees kamermeisje. Nou ben ik niet snel in een slecht humeur in de ochtend. Maar ik zal jullie nietvoorliegen hier zijn wel wat scheldwoorden de kamer doorgegaan.
Wat bleek nu het meisje had even snel het verkeerde kamernummer genoteerd en moet opeen kamer zijn een verdieping erboven. Ongelooflijk ik kan jullie wel vertellen dat je dan echt een slechte dag op je werk hebt na zo een grapje.

Nou was ik tot hier toen ik echt helemaal opgezogen werd door regelen van allerlei zaken. Van koninginnedag tot import van een proef die we hier willen opzetten maar wat nog niet helemaal vanzelf gaat. Dus toen kon ik mijn belofte aan dhr Vd knaap (ook wel bekend als Jan de man). Mijn welgemeende excuses hierbij jan voor het te laat opleveren van dit verslag. Ik beloof beterschap richting de toekomst.

Maar nu ga ik weer verder aan het verhaal.
Nou verder stonden ze wel meteen heel bijzonder probleem aan mijn bureau van de week. Nu hebben wij een jonge gozer aangenomen van 18jaar oud. Deze is erg gemotiveerd en zo homo als het maar zijn kan. Maatvoer hij doet zijn werk goed ik heb er geen last van dus no problem.
Alleen nu slaapt hij met wat collega's in een huis in het dorp wat wij huren voor hem. De huisbaas en zijn vrouw slapen ook in hetzelfde huis. Staat er een collega aan mijn bureau op dinsdag met de mededeling dat er stevig mot is tussen de huisbaas en die jongen. Want die jongen is wel heel erg gezellig met de vrouw van de huisbaas.
Nu heb ik standaard geen tijd en zin in zulk soort gezeik. Maarten zoals alle dingen waar je eigenlijk geen tijd en zin in hebt je komt er niet vanaf. Het ging zelfs zo ver dat Nic mij opbelde om te melden dat we een regel moesten instellen dat er niet geflikflooid mocht worden met vrouwen van huisbazen. Hoe hij er achterkwam geen idee maargoed weer uitleggen enzo Pfff wat een gedoe. Uiteindelijk huisbaas op het kantoor jongen erbij een praten gefixt. Stel kleine kinderen dat ze me hiervoor nodig hebben.

Wel grappig is dat we rijden elke dag naar de tuin natuurlijk en dan rijden we door de tolgate. Dus nu laatst waren Cok en ik een beetje melig en reden we aan de verkeerde kant de tolgate in en dan natuurlijk doen alsof je geen Chinees verstaat. Haha echt zo grappig dan weten ze echt niet zo goed wat ze met je aanmoeten.
We deden het laatst ook in de Macdrive andersom er in. Dan weten ze echt niet wat ze moeten doen. Zeker als je dan echt de suggestie wekt dat je heterogeen niet ziet. Maar ook dat je niet snapt dat je aan de verkeerde kant staat. Dan krijg je echt de meest grappige gebaren om duidelijk te maken dat er iets fout gaat.

Nou doe ik hier ook recentelijk met Jessica en debbie (Nederlandse meid die hier woont) koken. Dus dat doen we omstebeurt en ik begon (dit kan alleen in China mam). Dus wat kook je dan hè als het vegetarisch moet zijn. Nou hadden Jessica en ik gewoon allemaal groente gehaald en dit in een pan gedaan met wat saus erbij. Soortvan gewokt zegmaar. maar toen gaf deb wel aan dat vegetarisch eten iets ingewikkelder kan als wat groente in de pan mikken.
Wat blijkt nu vegetarisch eten allemaal recepten enzo te hebben. Dus nu leer ik gewoon koken mensen. Elke donderdag en de rest van de week eet ik nog vertrouwd in de restaurants Want 1 keer in de week koken is als start inspannend genoeg.

Qua betalingen en dergelijke ben ik echt onwijs afhankelijk van mijn Chinese collega's want op dit moment is mijn chinees nog op een erg belabberd niveau. Met weinig vooruitgang daarin op dit moment.

Ook hebben mes en ik laatst een berg beklommen buiten kunming. Dat was wel erg gaaf oom te doen. Een mooi uitzicht en ook een gave berg opzich. Met een hoop tempels erop. Wel kicke waren tempels die in de rotswand zijn uitgehouwen. Echt superior en erg gaaf om te zien.
Ook waren we bij wat andere tempels geweest waarvan er eentje heel indrukwekkend was. Die had echt 500 kleine buddas er binnenin dat was echt heel erg vet om te zien. Wel jammer dat we er geen foto's mochten maken. Maar ik was echt wel onder de indruk van hoe mooi alles er uitzag en de details van de buddas.

Ook ben ik recentelijk mijn oude schoolboeken weer ingedoken. Bedrijfseconomie mijn achilleshiel wordt nu gewoon weer in gebruik genomen. Wel bijzonder dat haalt wel een hoop herinneringen boven van mijn boekhoudtoetsen waarin zoveel moeite mee had. Maar ik vind het nu ook wel erg leuk om te doen en dan pak je het wel gemakkelijker op als dat je moet leren voor een toets.

Nu hebben we een nieuwe kroeg gevonden in yliang. Wel gaaf met een mooi terras en de kroeg was zeemaat vroeger een tempel. Dus die ziet er wel erg kicke uit. Daar zijn en gaan nog wel wat biertjes genuttigd worden.

Verder is het erg lekker weer hier. Minimaal 25 graden tot pieken van ongeveer 33 graden. Dus tussen de middag lig ik nu lekker te zonnen voor het kantoor.
De Chinezen willen graag wit blijven dus ze snappen niet bepaald waarom ik vrijwillig in de zon lig. Ik heb het geprobeerd uit te leggen. Maargoed als je met een paraplu loopt tegen de zon dan neem je dat natuurlijk niet aan van zo een gekke buitenlander ;).

Groeten uit het verre oosten.

  • 04 Mei 2012 - 08:43

    Jan:

    goed bezig yoeri, zou houden we elkaar scherp!

    over dat koken, da's een bekend probleem moet ik bekennen, maar neem deze tip maar van mij aan; type in google de ingrdienten die je hebt in en zoek op goede recepten. Echt hoor; winners only!

  • 06 Mei 2012 - 12:12

    Ferry:

    Klinkt allemaal weer super chef!
    Lekker weertje ook daar! Hier is t maar kud brrr :) suc6! Mzzzzl

  • 06 Mei 2012 - 14:41

    André:

    Een homo die achter een vrouw aanzit? En wie is die Jessica waar je het regelmatig over heb? Verder veel plezier en succes in je carriere aldaar neef!

  • 15 Mei 2012 - 11:07

    Frank:

    Goed bezig neeffie :)

    Neem je dit keer wel een souvenier voor me mee?

    Trouwens, kwam dat kamermeisje niet voor iets heel anders?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kunming

yoeri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 55522

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 20 Oktober 2012

China

07 November 2010 - 05 Januari 2011

Rndreis china

25 Augustus 2009 - 20 Januari 2010

uganda

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: